Autoavaluació PAC 1
Hola a tothom
fa dies que no passo per aquí, em sap greu perquè un blog ha de ser viu, canviant ..., però les pac de les diferents assignatures m'arrosseguen per el temps ...
Bé, tornant a la NTICEDU, he de confessar que mentre estàs concentrada en la resolució dels problemes que se'ns palntegen des de les pac, no t'adones del que estàs aprenent, és quan pares i reflexiones que ets conscient que en el teu interior han cambiat idees o coneixemets previs, te n'adones com fent vas aprenent.
Un aspecte que m'agradat força és el canvi de concepció que tenia fins ara sobre els debats que ens feien fer a la UOC. Sincerament sempre he pensat que no em servien de gaire i que més que un debat eren com exposicions d'opinions però sense debat, la veritat no li veia la utilitat ni que m'aportessin res al meu aprenentatge, però ara he vist una altra manera de fer debat, molt més difícil, una forma de participar en el debat molt més elaborada, però útil per a l'aprenentatge. Per això ja en l'avaluació inicial vaig puntuar amb un 8 la qüestió que els debats a la UOC poden millorar moltíssim, no em vaig equivocar, i reafirmo que els debats a la UOC poden millorar moltíssim.
Gràcies al debat hem valorat el que se'ns explica al mòdul 1 en paper relacionat amb la societat, la nostra i altres, hem reflexionat sobre el que passa al món respecte a la tecnologia. A partir dels diferents fils proposats encara s'han creat més interrogants, i més aspectes sobre els quals poder reflexionar.
He descobert que la TE no és només aplicar les TIC a educació, és molt més, implica dissenyar, implementar i avaluar.
M'ha agradat molt llegir sobre els mites de les TIC, els he trobat molt interessant ja que ens aporten una nova visió de les TIC i de la societat.
En quant a l'elaboració dels mapes conceptuals, m'agradat molt descobrir una altre eina de treball i estudi, tot i que m'ha costat, no tant per la seva part tècnica, sinó per poder saber organitzar i sintetitzar tanta informació en un mapa. Encara em queda per aprendre a treure més suc dels mapes conceptuals.
Respecte a les preguntes de la primera minipac que havíem de puntuar del 0 al 10, farem un repàs i canviarè algunes puntuacions.
TE2) L’objecte fonamental de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 4 /7
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 8 / Aquí crec que posaria un 0 perquè hem vist que el coneixement no es pot transmetre.
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 10
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 8 / 3 . No el determina però si influeix.
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 9 /10
DT2) La tecnologia és força neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 1 /0
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 3. Sempre i quan es facin en base a l'argumentació reflexionada.
TE1) La Tecnologia Educativa ha d’assegurar un bon domini de les TIC: 10 No és tot però continuo pensant que si que per fer una bona TE s'han de conèixer molt bé les TIC
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 8 És evident que sí
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 7 /8 . Jo crec que sí però necessitem algunas cosa més que les TIC, la metodologia que fem servir i com s'utilitzen aquestes TIC.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]
<< Inici