dimecres, 3 de desembre del 2008

Conclusions Cas KITE

D’entrada un podria dubtar que a partir de la lectura d’històries, models d’experiència, es pogués fer aprenentatge. Però realment és així. No només estem llegint les històries, sinó que hi ha una reflexió, mentre llegim no deixa de ser una conversació entre el que ha explicat la història i el que la llegeix, és com compartir models mentals, en aquest cas de com es poden utilitzar les TIC perquè els nostres alumnes facin aprenentatge significatiu, i el docent no sigui més que el que guia, provoca reflexió.

La veritat és que a vegades et qüestiones si tot es pot aprendre a través de les TIC, si en totes les àrees curriculars tenen cabuda les TIC. Desprès d’haver compartit històries amb els companys i d’haver explorat la base de dades KITE, si que podem dir que les TIC es poden aplicar a qualsevol àrea. Fins i tot a KITE podem trobar un cas d’aplicació de les TIC en l’àrea d’educació física, en el qual un professor fa servir un programa perquè els alumnes vagin enregistrant les dades sobre els seu aprenentatge motriu i puguin anar veient la seva evolució.

Per tant, per concloure, torno a repetir que si que és possible l’aprenentatge significatiu des de la construcció de models d’històries perquè a partir d’aquestes poden veure els models mentals dels narradors vers la tecnologia de l’educació i podem reorganitzar els nostres. Amb les bases de dades d’històries podem buscar i analitzar casos i problemes similars als de la nostra experiència, i veure diversitat d’enfocaments, semblances i diferències que ens ajudin a organitzar la nostra pràctica en el nostre context. Una altra cosa important és que a partir de les històries podem descobrir noves eines tecnològiques, nous programes i com utilitzar-los. Però també aprenem que per treballar a través de les TIC no calen eines gaire sofisticades, i que amb eines senzilles i que ja coneixem com el powerpoint es poden fer moltes coses interessants.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici